Anne i Nepal

I maj 2006 forlod jeg Danmark for at starte et nyt og spændende liv i Nepal. Jeg har underskrevet en 2-årig kontrakt med Mellemfolkeligt Samvirke som udviklingsarbejder i Nepal.... Formålet med denne weblog er at holde alle jer derhjemme opdateret om mine oplevelser i det vestlige Nepal.

Thursday, August 10, 2006

Sara – min kollega


Jeg fik vist aldrig præsenteret min kollega Sara, så det må jeg hellere få gjort.

Sara er en vaskeægte svensk tøs der går under betegnelsen ”Wanna-be-dansker”. Ligesom jeg er hun 30 år. Hun er uddannet jurist med speciale i menneskerettigheder. I Nepalgunj arbejder hun med en menneskerettighedsorganisation, HURON.

Sara og jeg mødte hinanden på et forberedende MS-seminar i Helsingør i april måned. Vi var sammen på kurset i Tanzania og under hele introduktionsforløbet i Kathmandu. Vi flyttede til Nepalgunj på samme tid og startede selvsagt på jobbet på samme tid.

Selv om vores job og hverdag er meget forskellige, er det utrolig dejligt at have en god kollega og veninde at gennemleve det hele med - og en til at hjælpe med at tage sari’en rigtig på….

1 Comments:

  • At 21:12, Anonymous Anonymous said…

    Wanna-be-dansker? Det ved jeg ikke lige! Jag sätter också pris på din vänskap och att få dela vår Nepalgunjupplevelsen med dig, samt din hjälp som tolk bland de nya DWerna som ännu inte lärt sig förstå svenska...

     

Post a Comment

<< Home