Anne i Nepal

I maj 2006 forlod jeg Danmark for at starte et nyt og spændende liv i Nepal. Jeg har underskrevet en 2-årig kontrakt med Mellemfolkeligt Samvirke som udviklingsarbejder i Nepal.... Formålet med denne weblog er at holde alle jer derhjemme opdateret om mine oplevelser i det vestlige Nepal.

Thursday, July 13, 2006

Mine første uger i Nepal

Ja, jeg har nu været i Nepal i tre uger – og jeg må beklage, at det har været svært for mig at finde ud af præcist, hvad jeg skal skrive i denne blog om mine oplevelser, der har simpelthen bare været så mange, så nu prøver jeg kort at redegøre for, hvad jeg har lavet og hvad jeg skal lave….

Først og fremmest så er det bare så fedt at være tilbage i Sydasien. Jeg elsker det kaos der hersker her; de mange mennesker, den sindssyge trafik, køerne på vejen, larmen, den søde te, varmen, de forskellige anderledes dufte, den smukke natur og denne følelse af at være 100 % i live. Jeg har svært ved at forstå, at jeg er så heldig at skulle bo her de næste to år.

Jeg bor på MS’s gæstehus, der ligger i stueetagen af MS Nepals kontor i hjertet af Kathmandu. Det betyder også, at min tur på arbejde hver morgen består af cirka 30 trin op af en trappe til kontoret. Mine første 8 uger i landet består af introduktionskursus, indtil videre har jeg haft 2 ugers intensiv sprogundervisning samt en uges introduktion til landet og MS’s program her i landet. Det har været nogle meget spændende uger.

Næste uge bliver - om muligt - endnu mere spændende. Jeg skal nemlig til Nepalgunj, byen hvor jeg skal bo og arbejde de næste to år, og besøge mine fremtidige kollegaer. Det bliver en 10-dages studietur jeg skal på. Transporttid er 4 dage, så der er 6 dage til at besøge de to organisationer, de områder/landsbyer de arbejder i, finde et hus at bo i, og lære byen at kende, så det bliver et program med knald på. Jeg glæder mig dog rigtig meget til at se det hele – det er bare så spændende. Når så jeg kommer tilbage skal jeg have 2 ugers sprogundervisning igen – og midt i august flytter så jeg ellers til det varmeste sted i Nepal…..the Terai.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home