Anne i Nepal

I maj 2006 forlod jeg Danmark for at starte et nyt og spændende liv i Nepal. Jeg har underskrevet en 2-årig kontrakt med Mellemfolkeligt Samvirke som udviklingsarbejder i Nepal.... Formålet med denne weblog er at holde alle jer derhjemme opdateret om mine oplevelser i det vestlige Nepal.

Monday, May 08, 2006

Første skridt på rejsen

Hej allesammen,

ja, så er tiden ved at nærme sig - om blot en uge sidder jeg på et fly i Billund med et par sommerfugle i maven.

Som de fleste af jer ved, så starter turen i Afrika. MS har besluttet at sende mig på et tre ugers kursus på deres konferencecenter i Arusha, Tanzania. Jeg starter dog med 2 ugers ferie og mulighed for at opleve en smule af et kontinent jeg endnu ikke har besøgt. Planen er at besøge venner i Dar-es-salaam, ligge på en strand på Zanzibar og så smutte en tur på safari. Der skulle også gerne blive tid til en vild weekend med vennerne i Nairobi....jeg skal nok holde jer opdateret ;-)

Den 19. juni (ja, dagen efter min 30-års fødselsdag) går turen så direkte til Nepal. Jeg starer med fem ugers undervisning i Kathmandu - jeg skal jo lære nepalesisk på et eller andet tidspunkt - fire ugers besøg/arbejde i Nepalganj, efterfulgt af endnu fire ugers sprogundervisning i Kathmandu. Så rent faktisk starter det egentlige arbejde ikke før midten af september...men det skal nu nok blive spændende nok undervejs.

Ps. jeg lover, at de næste posteringer på denne blog bliver mere interessante ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home