Anne i Nepal

I maj 2006 forlod jeg Danmark for at starte et nyt og spændende liv i Nepal. Jeg har underskrevet en 2-årig kontrakt med Mellemfolkeligt Samvirke som udviklingsarbejder i Nepal.... Formålet med denne weblog er at holde alle jer derhjemme opdateret om mine oplevelser i det vestlige Nepal.

Sunday, June 18, 2006

Fødselsdagspigen!!!

Ja, så blev jeg sgu 30 år - og jeg må indrømme, at det føles ret godt at blive voksen!!!

Min fødselsdag blev fejret med maner med en stor fest fredag aften. Desværre kom Karen S. band ikke og spillede - meget skuffende, så jeg må nøjes med at høre deres fantastisk fede debutalbum: Dedicated to the blissfully ignorant (kan købes på: fair-records.com)....det er sørme heldigt at kæresten arbejder på Carlsberg, Karen, fordi al denne omtale kommer til at koste et par øl!!!

Nå, tilbage til mig! Festen som var en kombineret fødselsdags/afskedsfest var en stor succes - delvist pga. den alt for stærke (læs: effektive) velkomstdrink Per havde lavet, tak for det, Per!

Dagen derpå blev brugt på at tage afsked med mine kolleager, som nu er spredt ud over Afrika og Latinamerika, og på at komme mig over mine tømmermænd. Takket være en dags hvile var jeg faktisk nogenlunde frisk søndag, hvilket var heldigt eftersom jeg blev vækket inden kl. 8 med morgensang.

Det var en dejlig overraskelse fra Rikke og Sara og mere overrasket blev jeg da jeg åbnede min dør og blev konfronteret med en tradition jeg aldrig helt fandt ud af, hvor kom fra - måske kan nogen hjælpe??? Min døråbning var tapet til med "strimler" som jeg så skulle springe ud gennem (se billede), for på den måde at springe ind i min fødselsdag??? Lidt hård måde at starte en søndag morgen på - især den søndag, hvor man bliver 30!!!

Dagen var stille og rolig; morgenmad med Rikke, Sara og Renuka. Frokost i Moshi - vi havde lånt Pers bil - endnu engang tak, Per - og så lidt fodbold og øl om aftenen. Sara var sød nok at lade mig vinde i pool, et spil jeg aldrig har lært at mestre....

Mandag tog Sara og jeg ind og besøgte Den International Straffedomstol for Rwanda, hvor Sara tidligere havde været i praktik. Det var utrolig spændende at overvære en rettergang og sidde og kigge på nogle af de militærfolk der stod bag folkemordet i 1994.
Om aftenen tog vi så afsked med Afrika og begav os mod Asien mere derfra senere....

1 Comments:

  • At 04:50, Anonymous Anonymous said…

    Hej Anne
    Super hyggeligt at laese om dine oplevelser - specielt dem jeg havde fornoejlsen at dele med dig :-)Dejligt at hoere, at du trives i det nepalesiske, ser frem til et afsnit paa nepali efter du har afslutte sprogkurset....Vi kaemper selv med det spanske her i Guatemala (men det gaar nu ret godt uden at prale alt for meget). Vil ogsaa sige dig tak for anbefalingen af Casa del Mundo, hvor vi noed livet i sidste weekend. Glaeder mig til at hoere mere fra dig paa bloggen, og hils Sara mange gange. Sender jer en ny hilsen, efter vi er ankommet til Managua her paa loerdag den 5. august.
    De bedste hilsner
    Rikke

     

Post a Comment

<< Home