Anne i Nepal

I maj 2006 forlod jeg Danmark for at starte et nyt og spændende liv i Nepal. Jeg har underskrevet en 2-årig kontrakt med Mellemfolkeligt Samvirke som udviklingsarbejder i Nepal.... Formålet med denne weblog er at holde alle jer derhjemme opdateret om mine oplevelser i det vestlige Nepal.

Friday, December 07, 2007

Besøg hjemmefra










Oktober og November er kendt for at være nogle af de bedste måneder at besøge Nepal I og jeg nød da også godt af dette eftersom jeg fik en del besøg hjemmefra.

Første hold gæster var mine forældre som var hernede i næsten 3 uger før vi samme til tog Thailand for at mødes med min søster og hendes familie.

Vi havde tre dejlige uger i Nepal med masser af gode oplevelser. Selv om jeg godt nok bor her, så har jeg jo sjældent tid til at lege turist og jeg nyder virkelig at kunne dele Nepals glæder med mine forældre.

Vi fik set hvad der skulle ses i Kathmandu, trekket rundt oppe i Himalayabjergene, set Buddhas fødested, redet på elefanter og slappet af hjemme hos mig i Nepalgunj.

Kort efter jeg havde sagt farvel til mine forældre kom den næste gæst, min gode ven Hans. Sammen med ham kom jeg på en noget vild white water rafting tur i en usandsynlig kold flod fuld af smeltevand fra bjergene i Tibet! Hans viste sig som en rigtig extreme sport person med Canyon Swing og Paragliding og cykel safari efterfulgt af en mere rolig elefanttur i junglen, hvor det lykkedes at afbryde to næsehorne midt i et parringsritual – reaktionen var ikke så anderledes fra vores verden: hannen blev rasende mens hunnen stak af og gemte sig!

Det har været utrolig dejligt at få besøg hjemmefra og jeg håber på mange flere besøg i fremtiden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home