Anne i Nepal

I maj 2006 forlod jeg Danmark for at starte et nyt og spændende liv i Nepal. Jeg har underskrevet en 2-årig kontrakt med Mellemfolkeligt Samvirke som udviklingsarbejder i Nepal.... Formålet med denne weblog er at holde alle jer derhjemme opdateret om mine oplevelser i det vestlige Nepal.

Wednesday, June 20, 2007

Tilbage i tiden

Nu er det jo ikke første gang jeg er i Sydasien og mine sidste to ferier er da også blevet brugt på at genopleve minder fra tidligere besøg.

Annapurna circuit
Man kan jo ikke bo i Nepal uden en tur i Himalaya. Sidst jeg besøgt Nepal tog jeg turen rundt Annapurna; en 21 dages trekking tur der gik via et bjergpas på 5.416 meter. I april dette år tog jeg så turen igen. Det var stadig en dejlig tur men en del anderledes end sidst, dels fordi jeg kom to måneder senere på året denne gang og dels fordi der blev bygget veje mange steder på ruten. Ja, udvikling kan man jo ikke slippe for! Dog var det en fantastisk tur og jeg nød det virkeligt, men jeg vil lade billederne tale for sig selv.
Dhaka tur-retur
På grund af en utrolig billig flybillet og den del venner i byen, tog jeg et smut til Dhaka, Bangladesh. Det var skønt at se byen og vennerne igen. Folk var blevet gift – nogle frivilligt andre gennem tvang – og babyer var kommet til. Jeg klarede også lige at komme til en afskedsfest, så det var jo i sidste øjeblik jeg besøgt byen. Der blev ikke taget mange billeder på den tur, men et får I dog at se nemlig det lykkelige og længe ventet øjeblik, hvor jeg kunne sætte tænderne i noget rigtig lækker sushi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home